ΕΛΜΕΡ
Με
αφορμή την 1η πανελλήνια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού,
με θεματικό
άξονα:
“Ρατσισμός
και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι”.
ξεκινήσαμε
από τον Εlmer, ένα
ελεφαντάκι που ζει σε μια αγέλη και που δεν είναι γκρι όπως όλα τα άλλα, μα διαφορετικό ….είναι
…πολύχρωμο.
Στόχος
μας είναι να γίνουμε μια μεγάλη αγαπημένη παρέα, που ο καθένας θα αισθάνεται
μοναδικός και σημαντικός και θα μπορεί κάθε στιγμή να εκφράζεται όπως ακριβώς
νιώθει ....ελεύθερος....(για τον λόγο αυτό θα επανερχόμαστε στο συγκεκριμένο
θέμα καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με διαφορετικούς τρόπους
προσέγγισης).
ΔΡΑΣΕΙΣ
1) Κατανόηση του νοήματος του καταπληκτικού αυτού παραμυθιού με ερωτήσεις π.χ.
1) Κατανόηση του νοήματος του καταπληκτικού αυτού παραμυθιού με ερωτήσεις π.χ.
- Ο Εlmer είναι μέλος μιας αγέλης ελεφάντων. Μπορείτε να σκεφτείτε άλλα ζώα που ζουν σε αγέλη?
- Πως αισθάνεται που είναι διαφορετικός?
- Γιατί θέλησε να βαφτεί γκρι με τα βατόμουρα?
- Πώς αισθανόταν οι άλλοι ελέφαντες για τον Έλμερ?....
2)Παιχνίδια ρόλων που οδηγούν στην ενσυναίσθηση και στην κατανόηση συναισθημάτων.
Παίζουμε με εκφράσεις προσώπου, με την φωνή μας…
3)Διερευνούμε τα συναισθήματα και το πως αυτά εκφράζονται
3)Διερευνούμε τα συναισθήματα και το πως αυτά εκφράζονται
4)Χρωματιστά μοτίβα(τυπώματα από σφουγγάρι σε τέμπερες) για την δημιουργία του πολύχρωμου Elmer.
1)Τοποθετούμε διαφορετικά χρώματα από τέμπερες σε πλαστικά πιάτα
2) Τοποθετούμε μικρά τετράγωνα σφουγγαράκια πάνω σε κάθε χρώμα
3). Κάνουμε τετράγωνα τυπώματα το ένα δίπλα στο άλλο.
5) Τα παιδιά δημιουργούν ότι συνδιασμούς χρωμάτων θέλουν
6) Τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
7) Σχεδιάζουμε από την ανάποδη μεριά τον Εlmer και αφήνουμε τα παιδιά να τον κόψουν.
Και..... να το αποτέλεσμα. Ένας όμορφος πολύχρωμος Εlmer
8. Kολλάμε και το μάτι του
.......και είναι έτοιμος
Αλήθεια πόσοι όμορφοι διαφορετικοί ελέφαντες καθένας με την ξεχωριστή του χάρη και ομορφιά
5) Παιχνίδι: Domino χρωμάτων
6)Εισαγωγή στο κόψιμο με το ψαλίδι
- Κατασκευάζουμε την πολύχρωμη αλυσίδα της φιλίας ενώνοντας λωρίδες που κόβουμε από γλασέ χαρτί
- Κατασκευάζουμε τα βραχιόλια της φιλίας.
- Κατασκευή του Elmer με την παράξενη μυτούλα
- (Στόχος :συντονισμός χεριού-ματιού λεπτή κινητικότητα)<μπορείτε να βοηθήσετε ξεκινώντας και σεις με το παιδί σας το κόψιμο στο σπίτι. Αρχίστε κόβοντας λωρίδες>
7)Εισαγωγή στο
τετράγωνο
- Kατασκευάζουμε τετράγωνα με το σώμα μας,
- Παρατηρούμε τα χακτηριστικά του κύριου τετραγωνούλη που τον κατασκευάζουμε στο πάτωμα με χαρτοτέιπ ( πλευρές-γωνίες) και τον ταίζουμε με τετράγωνες λιχουδιές (αντικείμενα που βρίσκουμε στην τάξη)
- Κατασκευάζουμε τον κύριο τετράγωνο που τον παρουσιάζουμε στο κουκλοθέατρο.
- Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε τον στρόγγυλο Εlmer (κόβουμε κύκλους γλασε και τον στολίζουμε ) , τον τετράγωνο Elmer, (κόβουμε τετράγωνα γλασέ και τον στολίζουμε ) καθώς επίσης τον τρίγωνο και τον παραλληλόγραμο Elmer (λεπτή κινητικότητα)
- Kάνουμε τετράγωνα με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες
8)Φτιάχνουμε τους
δικούς μας Elmer
με ότι σχέδια θέλουμε.
9)Βρίσκουμε αντίθετες λέξεις –επίθετα με την βοήθεια τραγουδιού(μεγάλος-μικρός, χοντρός-λεπτός...)<Παίξτε με το παιδί σας στο σπίτι. Αρχίστε με την πρώτη λέξη εσείς και αφήστε το να βρει
την αντίθετη.>
10)Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις π.χ πολύχρωμος.... κυκλοέλμερ, τετραγωνοέλμερ (όλες είναι αποδεκτές, αρκεί να κατανοήσουν τα παιδιά το νόημα της σύνθετης λέξης)
10)Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις π.χ πολύχρωμος.... κυκλοέλμερ, τετραγωνοέλμερ (όλες είναι αποδεκτές, αρκεί να κατανοήσουν τα παιδιά το νόημα της σύνθετης λέξης)
11)Παιχνίδι: βρίσκουμε την λέξη κόκκινο, κίτρινο…
(Παρατηρώντας και κάνοντας αντιστοίχηση)
13)Παιχνίδια στην
αυλή με στεφάνια, σκυταλοδρομίες, τα παπάκια, οι φωλιές, ένας ελέφαντας.
14)Μαθαίνουμε τα βήματα για να ζωγραφίσουμε έναν ελέφαντα(kidepedia)
14)Μαθαίνουμε τα βήματα για να ζωγραφίσουμε έναν ελέφαντα(kidepedia)
15) Διαβάζουμε το παραμύθι <Είμαι το μικρό ελεφαντάκι> του Αmrei Fechner, εκδόσεις Ravensburgen και μαθαίνουμε για την ζωή των ελεφάντων
16) Παρατηρούμε την εικόνα και συζητούμε...
- Πολύχρωμος ο Εlmer πολύχρωμη και η αγάπη του ενός για τον άλλο. Ο,τι πρέπει δηλαδή για το αγαπημένο μου τραγούδι "Της καρδιάς τα χρώματα"
19) Ομαδική δουλειά <Ο Έλμερ αλλάζει χρώμα>
ΕΝΩΝΩ ΤΑ ΕΛΕΦΑΝΤΑΚΙΑ ΕΝΑ-ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ |
ΕΝΩΝΩ ΤΑ ΕΛΕΦΑΝΤΑΚΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥΣ |
ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟΝ ΕΛΜΕΡ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ |
19) Eτοιμαζόμαστε για την γιορτή του διαφορετικού Elmer, με ένα μεγάλο πάρτυ που θα γίνει την Παρασκευή στην τάξη μας με χορό , με τραγούδι, παιχνίδια, καθώς και με μάσκες διαφορετικών ελεφάντων.
ΖΗΤΩ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ !!!! ΖΗΤΩ Η ΦΙΛΙΑ !!!!
Μπράβο Μπράβο Μπράβο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή δουλειά κ. Ζωή συγχαρητήρια!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ. :)
ΑπάντησηΔιαγραφή