Γευόμαστε και μυρίζουμε το φθινόπωρο
- Μαθαίνουμε ορισμένες παροιμίες και αινίγματα για τα φρούτα του φθινοπώρου.
- Παρατηρούμε και να συγκρίνουμε τις διαφορές των φρούτων ανάλογα με το χρώμα, σχήμα, μέγεθος, γεύση,αφή.Κάνουμε ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, σειροθετήσεις,τα μετρούμε, μαθαίνουμε το μισό, το ολόκληρο και το τέταρτο, κάνουμε μοτίβα
Ομαδοποίηση |
Ουφ τα καταφέραμε! |
Αρίθμηση |
1,2,3....πόσα είναι τα φρούτα της κάθε ομάδας? |
Γεύση |
Αφή |
Ολόκληρο-Μισό-Τέταρτο |
Από το μικρότερο στο μεγαλύτερο |
- Μαθαίνουμε νέες λέξεις όπως φλούδα, σπόροι, τσαμπί, κοτσάνι, κουκούτσι, βιταμίνες.
- Αναφέρουμε τι μας προσφέρουν τα φρούτα και πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας.
- Μάθαίνουμε σε ποια θέση της πυραμίδας της διατροφής κατατάσσονται τα φρούτα.
- Αναφέρουν το δέντρο του κάθε φθινοπωρινού φρούτου (μηλιά-μήλο, αχλαδιά-αχλάδι κλπ)
- Μαθαίνουμε για το πως <γεννήθηκε>το μήλο
- Κάνουμε μια νόστιμη φρουτοσαλάτα και γράφουμε την συνταγή.
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!! |
- Δημιουργούμε σύνθετες λέξεις
2)με δεύτερο συνθετικό τη λέξη χυμός μηλοχυμός,
μπανανοχυμός.....
- Διαλέγουμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο και βγάζουμε νικητή της φρουτοπαρέας, το φρούτο με τις περισσότερες προτιμήσεις.
Και νικητής είναι.....ΤΟ ΜΗΛΟ
- Κάνουμε μηλόπιτα ή κρέπες (επιλογή κατόπιν ψηφοφορίας) και γράφουμε τις συνταγές
Μετά από πολύ προσπάθεια η μηλόπιτα μας ήταν έτοιμη. Την ψήσαμε , την αναποδογυρίσαμε αλλά........... η χαρά μας ήταν τόση που ξεχάσαμε να την φωτογραφίσουμε. Πάντως δεν έμεινε ούτε ψιχουλάκι.Γειά στα χέρια μας!!!!
ΚΡΕΠΑ
για τη ζύμη κρέπας
- 1/2 κιλό αλεύρι
- 3/4 l γάλα
- 3 αβγά
- ½ κ.γ. αλάτι
για τη γέμιση
- 4 μήλα κόκκινα
- 2 μήλα πράσινα
- ⅔ φλιτζ. μαργαρίνη
- ½ φλιτζ. ζάχαρη
- 1 κ.γ. κανέλα
- 1 φλιτζ. καρύδια ψιλοκομμένα (προαιρετικά)
- Βλέπουμε πίνακες ζωγραφικής με νεκρή φύση και κάνουμε τους δικούς μας
Βίνσεντ βαν Γκογκ |
Φραντζισκάκης Ερρίκος-Νεκρή φύση, περ. 1938 |
Paul Cezanne ( 1839 - 1906 ) |
Καραβάτζιο |
Γεώργιος Ιακωβίδης
ΖΩΗ ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΥ (ΑΚΡΙΛΙΚΟ)
|
- Χορεύουμε το μήλο μου κόκκινο
- Μαθαίνουμε το ποίημα Η μηλίτσα η μηλιά
Μαθαίνουμε τα παρακάτω τραγούδια
ΤΣΙΡΙΤΡΟ
Σέ μια ρώγα από σταφύλι έπεσαν οχτώ σπουργίτες και τρωγόπιναν οι φίλοι. Τσίρι - τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί, τσιριτρό!Έχτυπούσανε τις μύτες και κουνούσαν τις ουρές κι είχαν γέλια και χαρές. Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί, τσιριτρό! Πώ πω πώ πω σε μια ρώγα φαγοπότι και φωνή! την αφήκαν αδειανή. Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί, τσιριτρό! Και μέθυσαν κι ολημέρα πάνε δώθε, πάνε πέρα, τραγουδώντας στον αέρα: Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί, τσιριτρό! Ζαχαρίας Παπαντωνίου |
Η ΕΙΡΗΝΟΥΛΑ
Στην μηλιά την φορτωμένη
είναι η Ειρήνα ανεβασμένη
κόβει κόβει μηλαράκια
με τα δυό της τα χεράκια
Μπαμ και σπάζει το κλωνάρι
πέφτει η Ειρήνα στο χορτάρι
τρέχει τρέχει στην μαμά της
με σχισμένη την ποδιά της
Αχ μανούλα μου πονάω
στην μηλιά δεν ξαναπάω
θα ακούω την καλή σου
την χρυσή την συμβουλή σου
Μίλα μου για μήλα
Μίλα μου για μήλα
μη μου μιλάς για κοτσάνια ούτε για φύλλα
δε θέλω ούτε μπιμπερό ούτε πιπίλα
θέλω μόνο να μου μιλάς για μήλα!
Μίλα μου για μήλα
μη μου μιλάς για πρασινάδα ή για μαυρίλα
δε θέλω άλογο, ούτε καμήλα
θέλω μόνο να μου μιλάς για μήλα!
Μίλα μου για μήλα
μη μου μιλάς για τον Κομφούκιο ή τον Αττίλα
δε θέλω ούτε βόλους ούτε βίλα
θέλω μόνο να μου μιλάς για μήλα!
Μίλα μου για μήλα μόνο
μια μέρα, ένα μήνα, κι ένα χρόνο.
Στίχοι: Ευγένιος Τριβιζάς
- Kάνουμε την Ρηνούλα στη μηλιά την φορτωμένη(Κολάζ)
- Βρίσκουμε και κυκλώνουμε όλα τα Μ, μ στο τραγούδι μίλα μου για μήλα
- Βάζουμε στο κάθε μήλο τόσους σπόρους όσους μας λέει ο αριθμός
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Βλέπουμε το παρακάτω βίντεο, κάνουμε την δραματοποίηση της ιστορίας και ζωγραφίζουμε ότι μας εντυπωσίασε
- Διαβάζω στα παιδιά την παρακάτω ιστορία.
"Το αστέρι της μηλιάς"
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα περιβόλι φύτρωσε μια μηλιά.Κάθε που νύχτωνε κοιτούσε ψηλά στον ουρανό τα αστέρια που λαμπύριζαν. Πόσο πολύ θα ήθελε να είχε κι αυτή ένα τέτοιο λαμπερό αστέρι δικό της!!!
Ένα βράδυ η καλή νεράιδα του περιβολιού ήρθε για να πραγματοποιήσει μια ευχή της μικρής μηλιάς. Χωρίς δισταγμό η μικρή μηλιά είπε στη νεράιδα την επιθυμία της για ένα δικό της αστέρι.Η νεράιδα υποσχέθηκε πως αν η μηλιά ήταν ένα καλό δέντρο και
μεγάλωνε και δυνάμωνε και γέμιζε κόκκινα ώριμα μήλα, η ευχή της θα γινόταν πραγματικότητα.
Η μικρή μηλιά έβαλε τα δυνατά της.Κάθε ηλιόλουστη μέρα σήκωνε τα κλαδιά της προς το ζεστό ήλιο, και κάθε βροχερή μέρα οι ρίζες της ρουφούσαν το νερό που χρειαζόταν για να μεγαλώσει. Έτσι πέρασαν πολλές εποχές και η σκληρή δουλειά που έκανε τελικά απέδωσε , και έγινε ένα από τα μεγαλύτερα δέντρα στον κήπο με κλαδιά μεγάλα και γερά γεμάτα με ζουμερά ώριμα μήλα. Περίμενε και περίμενε υπομονετικά την νεράιδα να έρθει και να της δείξει όλα όσα είχε κάνει και αυτή να πραγματοποιήσει τη ευχή της.
Ο καιρός όμως περνούσε και η μηλιά έχανε τις ελπίδες της ώσπου μια μέρα η νεράιδα ήρθε επιτέλους.Το δέντρο κούνησε τα κλαδιά του με ενθουσιασμό δείχνοντας τα μήλα που ήταν φορτωμένη. "Κοίτα", είπε," έχω δουλέψει τόσο σκληρά και έχω κάνει πολλή υπομονή περιμένοντας . Πότε επιτέλους θα πάρω το αστέρι που μου υποσχέθηκες ;"'Ω!! αγαπητό μου δέντρο " απάντησε η νεράιδα, "η ευχή σου έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Τώρα έχεις στα κλαδιά σου όχι μόνο ένα αλλά τόσα πολλά αστέρια όσα θαύμαζες στο ουρανό τα βράδια".
"Μα πού είναι;", αναρωτήθηκε η μηλιά. "Το μόνο που βλέπω στα κλαδιά μου είναι φύλλα και ώριμα μήλα".
Η καλή νεράιδα απαλά τη χάιδεψε και της είπε "απλά κοίτα μέσα σε καθένα απ΄αυτά τα μήλα. Εκεί θα βρεις ένα κρυμμένο ξεχωριστό αστέρι. Είναι έτοιμο να το ανακαλύψει ο τυχερός που θα διαλέξει ένα από τα μήλα σου που με τόση προσπάθεια έχεις μεγαλώσει".
Στο τέλος αναρωτηθήκαμε που είναι τα αστέρια των μήλων και όλο περιέργεια κόψαμε ένα μήλο για να δούμε.
Πραγματικά τα μήλα έχουν το δικό τους αστέρι!!!!!
Να τι βρήκαμε!!!
- Μαθαίνουμε για το πως ο Νεύτωνας συνέλαβε την ιδέα της βαρύτητας παρατηρώντας την πτώση ενός μήλου
Αφήνουμε βαριά και ελαφριά αντικείμενα να πέσουν και κάνουμε τις εκτιμήσεις μας για το ποια θα πέσουν γρηγορότερα
Κίνηση και φαντασία
Μερικές από τις δημιουργίες μας
- Ζωγραφίζουμε φρούτα βλέποντάς τα
- Καφάσια με μήλα (κόβουμε 1.λωρίδες χαρτονιού σε καφέ χρώμα και 2. κόκκινους κύκλους. Τα συνθέτουμε, προσθέτουμε κοτσάνια, φύλλα και.....έτοιμα!!!)
- Η μηλιά η φορτωμένη
- Κόβουμε μήλα με τρυπούλα από την οποία βγαίνει το σκουληκάκι (δαχτυλάκι) μας και μαθαίνουμε το ποίημα
{Μέσα σε ένα μηλαράκι ήταν ένα σκουλικάκι}
- Μερικά φύλλα εργασίας από το διαδύκτιο
Για άλλη μια φορά μας μάγεψες. Μπράβο που συνεχίζεις το blog. Πολύ χρήσιμο. ..... σε λίγα δευτερόλεπτα μαθαίνεις τα πάντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄ ευχαριστώ πολύ Αντώνη μου, είσαι πάντα με τον καλό λόγο. :)
ΔιαγραφήΕυχαρίστησες τις μαμάδες, βάλε κάτι και για τους μπαμπαδες....... Κατέβασα τις εικόνες για να ζωγραφίσει ο Νικόλας αλλά και τη μικρή που θέλει "τη δική μου Ζωή". Ευχαριστούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυπς!!!!...:) Ζητώ επισήμως συγνώμη από τους μπαμπάδες και σπεύδω για διορθώσεις!!!
ΔιαγραφήΣωστή. .........
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο κυρία (φευγάτη) Ζωή μας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή